Detaily

Miloš Procházka


Žiačky, prípravka (ZŠ Komenského)

Hráčske úspechy Československý. juniorský reprezentant, 6. miesto na ME (Švédsko 1984) Titul majster ČSSR 1984/85 2. miesto v Čs. lige 1987/88 3. miesto v Čs. lige 1986/87, 1988/89, 1989/90 Trénerská kariéra: 1992 – 95 Lokomotíva Bratislava, tréner junioriek a žien 1996 - 2001 Tréner mládeže v Slovane, asistent trénera v extralige (2 druhé miesta) 2007/08 – Kadeti AŠK Inter 2016/17 Kadetky Lok. Sereď 2017/18 prípravky, st. mini Sereď 2018/10 prípravky, mladšie žiačky Sereď

Popis

Ako ste sa dostali k basketbalu?

Na ZŠ, ktorú som navštevoval, pôsobil telocvikár a učiteľ TV p. M. Michalov, ktorý tam vtedy viedol basketbalové krúžky, mama nás tam s bratom prihlásila a potom sme ho roky hrávali.

Prečo ste sa rozhodli pre trénerstvo?

Vyplynulo to akosi automaticky. Od malička som hral, navštevoval som Gymnázium so špecializovanou triedou na basketbal. Vyštudoval som FTVŠ, urobil som si trénerskú jednotku a začal som trénovať. Jednoducho je basketbal súčasťou mojej existencie, i keď už v baskete dosť selektujem. Aj keď som mal trénerské prestávky, vždy som sa k nemu vrátil.

Ako hodnotíte svoje pôsobenie v BK Lokomotíva Sereď?

Interpretáciu tejto otázky by som ponechal na iných

Aké priority máte stanovené pri práci s mládežou?

Život prináša množstvo úloh a z toho vyplývajúcich rolí: stane sa otcom, mamou, žiakom, prezidentom, robotníkom, šéfom firmy, vedcom, manželom(kou), športovcom atď.. Ale jedna rola nás sprevádza celý život, a to je „udržať“ sa človekom. Nemôžem byť dobrým učiteľom, alebo športovcom, (i keď sa ním stanem), keď nemám v osobnej výbave také „veci“ ako slušnosť, úctu k tomu čo robím, dávku pokory, sebareflexiu, dodržiavanie pravidiel atď.. Preto sú tieto veci vo výchove hráča dôležitejšie ako basketbalové zručnosti, či geniálne pohybové schopnosti. Ináč nemôžem zvládnuť rolu športovca v ind. a hlavne v kol. športe ak nemám úctu k spoluhráčom, rozhodovanie, bojovnosť, nerešpektujem klubové alebo tímové dohody, pravidlá, neviem uznať kvalitu súpera atď.. Jednoducho sa vylimitujem skôr či neskôr sám. Samozrejme potom si to prenesiem i do bežného života. Veľmi sa mi páči, ako sa napr. Nadal s Federerom rešpektujú, uznávajú, i keď hrajú proti sebe o milióny.

Čo by ste odkázali rodičom a deťom, prečo by mali hrať basketbal či iný šport?

Čiastočne som na to už odpovedal v predchádzajúcej otázke. Preč sú tie časy, keď sa deti vrátili zo školy a trielili von. Ich život sa posunul do kybernetického sveta vytvoreného počítačmi. Samozrejme, okrem nesporných zdravotných predností, pôsobí pohybová aktivita výchovne, zvyšuje morálku, odolnosť, disciplínu, aktivity tvorené z učenia a pohybu vyprofilujú vytrvalejšieho jedinca, naučia sa tímovej práci, trpezlivosti, naučia sa organizovať si svoj čas, znižuje sa drogová závislosť, športovci „vyzerajú“ lepšie, lepšie sa cítia, diagnóza obezita hrozí menej, deti sú produktívnejšie, koncentrovanejšie, lepšie myslia, kognitívne funkcie sú výraznejšie.

Basketbalový Životopis

FTVŠ – 1983- 1989

1992 – Tréner I. triedy

Hráčske úspechy

Československý. juniorský reprezentant, 6. miesto na ME (Švédsko 1984)

Titul majster ČSSR 1984/85

2. miesto v Čs. lige 1987/88

3. miesto v Čs. lige 1986/87, 1988/89, 1989/90

Trénerská kariéra:

1992 – 95 Lokomotíva Bratislava, tréner junioriek a žien

1996 - 2001 Tréner mládeže v Slovane, asistent trénera v extralige (2 druhé miesta)

2007/08 – Kadeti AŠK Inter

2016/17 Kadetky Lok. Sereď

2017/18 prípravky, st. mini Sereď